Formål
- At drøfte og reflektere over udfordringer af generel karakter.
- At drøfte og reflektere over forskellige tiltag omkring konkrete grupper/børn/unge
- At drøfte og reflektere over læringsmiljøet og rammerne for gruppen/barnet/den unge.
- At forældrene inddrages som ligeværdige samarbejdspartnere, således at problemafklaring og fælles tiltag giver mulighed for at ændre på situationen.
Deltagere
Dagplejen: Dagplejere i forbindelse med legestue og dagplejepædagog
Vuggestue/Børnehave: Pædagoger og pædagogmedhjælpere
Skolen: Lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere
Lederen kan indkaldes ad hoc.
Tegn
- At der sker en positiv udvikling med gruppens/barnets/den unges læring og trivsel
- Hvis der ikke sker en positiv udvikling bringes sagen op på konsultativt tværsmøde / efter aftale med lederen på et tværfagligt møde.
Tiltag
- Teammøder min. en gang månedligt
- Handlemuligheder fra udarbejdede fokuspunkter afprøves.
- At der løbende er opsamling og koordinering af den aftalte indsats.
- TOPI vurderinger drøftes 2 gange årligt i januar og september
- Skolesundhedsprofiler drøftes på 0.4. og 8.klassetrin
